Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Kasım 2010 Perşembe

Sine-Masal Kentler / Mehmet ÖZTÜRK

Kökeni, modern endüstriyel kente uzanan Şarlo, sonuçta Don Kişot ile Sanço Pansa karışımı, Aslan Asker Şwayk gibi karşı kahraman, "Gezginci Yahudi" bir "vatansız"dır. Şarlo, Henri Michaux'nun dediği gibi hiçbir yere bağlanamaz. Soupault'nun deyişiyle de, Şarlo daima bir yerlere gitmelidir. O, sinema tarihinin en gezgin karakteridir ve bu özelliği "Sinema Çağı"na denk düşer. Şarlo'nun en önemli özelliği ise, sinemayı sirklerin ve müzikhollerin seviyesinden kurtarıp estetik bir düzeye ulaştırması; ayrıca sinemayı kitlelere olduğu kadar sinemayı küçümseyen "seçkin" kültürel çevrelere de ulaştırmasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder